۱۴۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

در هر حال از رنج گریزی نیست

دیشب کتاب لذات فلسفه ویل دورانت رو میخوندم. نوشته بود زن ها به پیشرفت و تحصیل و صنعت رو آوردن تا از رنج دوسال یکبار بارداری و زایمان رها بشن. 

تا جایی که به ما ربط نداره همه درست میگن

 درباره اینکه خانومها خست بلدن اما راهکار رسیدن به پول رو در سطح کلان نمیدونن صحبت میکنن و به عنوان تنها خانوم حاضر،حوصله مخالفت ندارم؛شنونده ام فقط.

دی ماه

به هزینه ای که تا به حال کردی نگاه نکن؛ببین چه هزینه ای در آینده باید برای یک اشتباه بپردازی. حفظش نکن ادامه ش نده. گاهی ناامید شدن از یک غلط میتونه سرمایه گزاری جدیدی باشه.

شرح بدهی به خودم

یه نیشابور با اتوبوس یا قطار به خودم بدهکارم؛ سعی میکنم در تایم باقیمونده تا انتهای سال بدهی رو وصول کنم.

دویدن

رسیدم خونه شام خورده نخورده رفتم تو رختخواب. الان که ساعت یک ربع به پنج صبح هست بیدار شدم خودم رو از مقنعه و لباس بیرون خلاص کنم بغضم گرفت خدایا چرا با لباس خوابیدم دو ساعت دیگه میخوام بیدارشم برم سرکار بعد اتوی لباسهام خراب شد...یادم اومد این جمعه تعطیلم.بغضم بدل به شادی شد. 

مقاومت در برابر جریمه های تسلیمی

رفتم خلافی ماشین گرفتم. حتی وقتی فراموش کردی کجا بودی باز یکی میزنه روی شونه ت میگه اون روز اونجا...

امروز اینطوری فکر میکنم، شاید فردا نه!*

امروز داشت تعریف میکرد شوهر دوستش براش سرویس طلا نخریده. قرار نیست عروسی بگیره و ... میخواستم بگم خوب نخره نگیره بعد دیدم باید این چیزها برام مهم باشه. گاهی فراموش میکنم خانوم باشم.

*جمله ی عنوان از من نیست.

از مورچه های زبان بسته تایید می گیرد!

آدم هایی که نظرشون درباره خودشون این هست که: "من آزارم به یک مورچه هم نمیرسه" خیلی سخت هستن. اینکه آدم بتونه خطاهای خودش رو کتمان کنه و به این درجه از خودشیفتگی رسیده باشه....ارتباط با اونها اصلا آسون نیست چون هر خطایی هست از شماست!

به زنده بودنت ادامه بده

یک سال پیش دو شب مونده به یلدا تهران زلزله خفیفی اومد و ما تا صبح در ماشین خوابیدیم. زنگ زدیم به مهم ترین آدمهای زندگیمون و گفتیم بیا کنار هم باشیم؛مهم نه با قربون صدقه های روزمره. آدم هایی که زنده بودنشون مهم بود.


خطرناکترین شکل عشق معنی گرفتن از معشوق است

What did my arms do before they held you?

Sylvia plath